Tutorial: Cum să instalezi Code::Blocks

   Code::Blocks, adesea folosit pentru în crearea de programe, precum calculatoare ale anumitor probleme matematice, dar și jocuri (Doom 3), aplicații (Open Broadcaster Sofware - programul cu care filmez tutorialele). Pe scurt, este un program folosit și la înțelegerea limbajului de programare C++.

   Am ales să fac acest tutorial, ca ceilalți să nu treacă prin aceeași experiență că și mine: în clasa a 9-a toceam anumite probleme de la clasă și nu le înțelegeam logica, scriam și învățam numai de pe caiet. Am încercat să îmi instalez și eu Code::Blocks, dar nu a funcționat din prima, fiindcă întâmpinam o eroare...

   Am căutat rezolvări, dar, de asemenea, nu găsisem nimic. De abia prin clasa a 10-a am descoperit soluția. Eram așa bucuros, fiindcă acela însemna începutul meu la informatică, cu problemele de pe PBinfo la care nu mai primeam eroare de compilare și însfârșit le rezolvam după propria gândire!

   Aici sunt pașii pentru o instalare corectă:
   1. Descărcarea de programului o puteți găsi AICI.
   2. Rulați Setup-ul (și "Run", dacă vă cere).
   3. Apăsați seria de butoane: "Next >", "I agree", "Next >", apoi, "Browse..." dacă doriți să schimbați locația instalării, și "Install" ("Yes").
   4. Apăs pe "Yes", îmi va arăta o eroare în colțul din dreapta jos (aceasta este cea despre care vă spuneam).
   5. Pentru a rezolva eroarea aceasta, e nevoie de MinGW, pe care îl puteți descărca dând click AICI.
   6. Ca la primul Setup, îl vom rula și apăsa pe "Install", puteți schimba locația acestuia dacă vreți dând pe "Change", apoi "Continue" și, încă odată, "Continue"
   7. Va apărea fereastra "MinGW Installation Manager". Aici trebuie să marcăm toate căsuțele pentru instalare, doar de la "Basic Setup", nu și de la "All Packages"
   8. Vom da click pe "Installation", pe "Apply Changes", urmat de "Apply"
   9. Vă puteți aduce punga cu floricele pe parcursul instalării și să faceți altceva între timp, va dură ceva. După ce se termină, apăsați pe "Close" și inchhideti fereastra "MinGW Installation Manager". 
   10. În cele din urmă, vom rula aplicația CodeBlocks. Ar trebui să funcționeze acum!
   Succes!



   Codul utilizat de mine în CodeBlocks a fost:

#include <bits/stdc++.h>
using namespace std;
int main ()
{
    int i;
    char x[] = "Ov!vjubuj!tb!wb!bcpobuj-!tb!ebuj!Mjlf!)tbv!Ejtmjlf*!";
    for (i = 0; i <= strlen (x) - 1; i ++)
        x[i] = x[i] - 1;
    cout << x << "!";

}

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu